مسیول اسراییلی: عملیات رفح هرگز به پیروزی منجر نخواهد شد

به گزارش نادیاتور، «آموس هارییل» تحلیلگر مسایل نظامی روزنامه عبری زبان «هاآرتص» با انتقاد شدید از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و متهم کردن او به تلاش برای مانع تراشی در روند عقد قرارداد تبادل اسرا به دلیل منافع شخصی و یا محاسبات اشتباه گفت: رایزنی ها در قاهره در آستانه نتیجه دادن بود.

این تحلیلگر در ادامه تاکید کرد: این فشار آمریکا است که تعیین می کند آیا نتانیاهو به تلاش های بایدن پاسخ خواهد داد یا نه.

نتانیاهو عصر یکشنبه در اشاره ضمنی به فشارهای آمریکا مدعی شده بود، «اسراییل هرگز نمی پذیرد در مقابل حماس تسلیم شود حتی اگر این مسیله به معنای تنها ماندن آن باشد.»

به گزارش نادیاتور، «گیورا ایلند» مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح امروز دوشنبه در گفتگو با رادیوی این رژیم تاکید کرد: عملیات رفح هرگز پیروزی تمام عیاری را محقق نخواهد کرد و افراد ربوده شده را باز نخواهد گرداند، ما در خان یونس اقدام کردیم اما نتیجه آن چه شد؟

او در این رابطه گفت: من این ایده را دست کم نمی گیرم که حمله به رفح، ضربه جدی را به قدرت نظامی حماس وارد خواهد کرد اما فکر می کنم که این ایده اشتباه است، چنین عملیاتی هرگز منجر به نابودی قدرت حماس نشده و چه بسا باعث تشدید جدی اختلاف نظرها با آمریکا می شود چراکه آمریکا تمایل دارد این جنگ پس از 7 ماه متوقف شود.

ایلند افزود: حمله به رفح با خطرات نظامی و دیپلماتیکی در جهان و نیز در ارتباط با آمریکا همراه است و راه حل متوقف کردن جنگ و بازگرداندن یکباره تمامی افراد ربوده شده و حرکت به سوی قرارداد سیاسی بزرگی شامل عادی سازی و راه حلی برای مشکل حزب الله در شمال است، به ویژه که حماس دیگر دوباره قادر به اجرای عملیات هفتم اکتبر نیست.

«عیناف شف» تحلیلگر و منتقد تلویزیونی اسراییلی در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نیز ضمن هشدار درباره بروز مجدد اختلاف نظر میان اسراییلی ها و تداوم بحث و جدل ها میان موافقان و مخالفان عملیات رفح، گفت: آنچه اختلاف نظرها را در میان اسراییلی ها افزایش می دهد این است که افراد بازداشت شده از حامیان احزاب چپ مخالف نتانیاهو و ایتلافش هستند و خانواده های آنها بر این باورند که هویت سیاسی افراد بازداشت شده موجب شده نتانیاهو آنها را نادیده بگیرد، علاوه بر این، وزرا و نمایندگان احزاب راست نیز در اظهارات خود با نادیده گرفتن افراد ربوده شده و درجه دوم قلمداد کردن مساله آنها و صحبت درباره شان به شکلی تحقیرآمیز، بر اختلافات داخلی می افزایند.

310310

مسیول اسراییلی: عملیات رفح هرگز به پیروزی منجر نخواهد شد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مسیول اسراییلی: عملیات رفح هرگز به پیروزی منجر نخواهد شد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مسیول اسراییلی: عملیات رفح هرگز به پیروزی منجر نخواهد شد"، کلیک کنید.