قیمت طلا به بالاترین حد تاریخی رسید

قیمت طلا به بالاترین حد تاریخی رسید

قیمت جهانی طلا با توجه به تنش های خاورمیانه و تقاضا برای کالایی امن برای سرمایه گذاری به اوج رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری نادیاتور، راشاتودی در گزارشی نوشت: قیمت طلا به بالاترین حد خود رسید و با ادامه هجوم جهانی به کالا های سرمایه گذاری امن به بالای 2400 دلار در هر اونس رسید. قیمت لحظه ای طلا، با 2.4 درصد افزایش به بالاترین حد خود یعنی 2431.52 دلار در هر اونس رسید. در سال جاری قیمت طلا 4 درصد در هفته فعلی و 16 درصد در ماه جاری افزایش یافته است که از کل رشد 13 درصدی ثبت شده برای کل سال 2023 فراتر رفته است.

تحلیلگران این افزایش را به دلیل تقاضای سرمایه گذاران برای دارایی های امن در میان عدم اطمینان جهانی و افزایش تنش های ژیوپلیتیکی در خاورمیانه می دانند.

سرمایه گذاران به طور سنتی در مواقع عدم اطمینان بازار برای محافظت از ریسک ها و به عنوان ذخیره ارزش به طلا روی می آورند. برای هزاران سال، شمش به عنوان یک پناهگاه امن در طول دوره های عدم اطمینان اقتصادی، بحران های بازار سهام، درگیری های نظامی و بیماری های همه گیر دیده می شود.

سایر فلزات گرانبها نیز در حال افزایش بودند و نقره با 4 درصد افزایش به 29.60 دلار در هر اونس که بالاترین قیمت آن از اوایل سال 2021 تاکنون بوده است رسید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قیمت طلا به بالاترین حد تاریخی رسید" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قیمت طلا به بالاترین حد تاریخی رسید"، کلیک کنید.