چگونه مغز را جوان و سالم نگه داریم؟

آفتاب نیوز :

رژیم غذایی در کنار سایر جنبه های روزمره زندگی انسان مانند ورزش در شکل دادن ظرفیت و تکامل مغز نقش مهمی دارد.

تحقیقات نشان می دهند که رابطه مستقیمی بین غذا و اندازه مغز وجود دارد و حتی تفاوت های کوچک در رژیم غذایی می تواند تاثیرات زیادی بر بقا و موفقیت باروری داشته باشد.

 یحیی پاسدار متخصص تغذیه و رژیم درمانی در کرمانشاه در پاسخ به این سوال که آیا تغذیه با بیماری های مغزی به ویژه آلزایمر ارتباط دارد؟، گفت: تغذیه با خیلی از مسایل از جمله عملکرد و فعالیت های مغزی ارتباط دارد هر چه غذا ها سالم تر مصرف شود تمام سلول های بدن من جمله سلول های مغز سالم می مانند.

 وی در توضیح غذا ها و خوراکی های مفید برای مغز، افزود: بعضی از غذا ها گیاهی، سبزیجات، میوه ها، غلات، انواع ماهی ها که حاوی آنتی اکسیدان های بالا، حاول ویتامین های E، فیتوکمیکال، پروتیین، املاح معدنی (سلنیوم و زینک)، است با جلوگیری از آسیب به سلول مختلف مغزی به سلامتی و عملکرد بهتر سلول های مغزی کمک می کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در کرمانشاه با تاکید بر استفاده از فعالیت فیزیکی، اضافه کرد: ورزش منظم و گردش خون بالا سبب اکسیژن گیری بهتر سلول های مغزی می شود که خود عملکرد بهتر سلول ها با عمر مفید و سالم را در پی دارد.

وی بر کاهش استرس و اضطراب تاکید جدی داشت و تصریح کرد: استرس و اضطراب می تواند سبب افزایش تولید انواع مواد شیمیایی مخرب در بدن می شود بطوریکه به تمام سلول های بدن از جمله مغزی آسیب وارد می کند.

پاسار خاطرنشان کرد: فرسایش سلول ها به ویژه سلول های مغز در افرادی که استرس بالا دارند و همیشه در تنش زندگی می کنند، بالا است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چگونه مغز را جوان و سالم نگه داریم؟" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چگونه مغز را جوان و سالم نگه داریم؟"، کلیک کنید.